«РЕСУРСНА БАЗА ОБ`ЄДНАНИХ ГРОМАД, ФІНАНСОВА БАЗА БУДЕ ЛИШЕ РОЗШИРЮВАТИСЯ», - ВІКТОРІЯ МОСКАЛЕНКО ПРО ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЮ В РЕГІОНІ ТА ЇЇ НАСЛІДКИ

10 июня 2016 - Администратор
Вікторія Москаленко: Сьогодні дійсно дуже цікава тема децентралізації. І я у даному випадку хочу донести свою думку. Не тільки як голова Миколаївської обласної ради, але як і депутат обласної ради. Та людина, якій громадяни довірили представляти їх інтереси в органі місцевого самоврядування. Дійсно, багато хто звертає увагу на вище озвучені цифри. Мовляв, було 300, а стане 30. По суті у рази менше. Але, ми говоримо не про кількість, а про якість. Про якість органів місцевого самоврядування, які будуть після реформи. Переконана – це одна з найкращих реформ, яка пропонується органом центральної влади (законодавчою), яка була внесена Кабінетом міністрів і Президентом.
В Україні її реалізують спираючись на досвід європейських партнерів. Є сьогодні в районі державні адміністрації. В області загалом їх 19. Моя думка так. Це не укрупнення. А навпаки. Ці створені 32 громади будуть мати статус міста обласного значення. Тобто, ті повноваження, якими сьогодні наділені районні державні адміністрації спущені на місця. Було так. Я сама працювала головою районної адміністрації. І об`єктивно заявляю – голови сільських і селищних рад не в змозі були до цього часу самостійно щось робити. Всі погодження, розширення інфраструктури, водопостачання, вони тим чи іншим чином пов`язані з районною владою. На разі більше повноважень надається саме органу місцевого самоврядування на місці. Тобто об`єднаній територіальній громаді. Залишаться і представництва відповідних державних інстанцій та органів. Всі послуги, які надаються жителям стають до них ближчими.
Кор: Дуже часто місцеві жителі, колишні сільські голови турбуються, які фінанси залишатимуться в об`єднаній територіальній громаді. Які податки формуватимуть бюджет громади? Чи зможуть вони самостійно залучати інвесторів? Які інвестори будуть зацікавлені у співпраці з територіальними громадами?
Вікторія Москаленко: Я згодна. Це дуже важливе питання. Я хочу вам сказати, що ресурсна база об`єднаних громад, фінансова база буде лише розширюватись. І сьогодні це 60% ПДФО, які отримував районний бюджет – залишаться.25% екологічного податку, 5% податку з реалізації підакцизних товарів, 100% єдиного податку, 100% податку на нерухоме майно. Тут важливо зробити акцент – здебільшого це залежатиме від кількості жителів громади і від її території. Як приклад візьмемо земельний податок – можуть з`явитися приховані резерви. Вони на жаль є.
Дати лад питанню земельних ресурсів дуже важко. А він сьогодні буде тією складовою поповнення бюджету об`єднаної територіальної громади. Необхідно здійснити і перегляд ставки орендної плати. З цим сьогодні не згодні деякі фермерські господарства, комерційні підприємства. 2013 року ці повноваження передали на геокадастр, і лише зараз почали перегляд договірних відносин. Я розумію хто взяв колись в оренду земельну ділянку за дарма. А такі випадки непоодинокі. Коли  хтось був наближений до голови адміністрації..Процес тривав 25 років..Тепер ця корупційна складова зменшиться. Люди самі скажуть: «Ця ділянка наша. Нею не розпоряджається геокадастр. Це поповнення нашого бюджету». Представники громади викличуть ту людину, яка матиме бажання орендувати ділянку, поставить власні умови. І це правильно. Тому що на сучасному етапі земельна проблема є болючою для всіх без виключення сільських населених пунктів. Законопроект внесений і проголосований у першому читанні про те що, на об`єднані територіальні громади передається земельне управління, управління земельними ділянками. Тобто, за умови створення громади за перспективним планом геокадастр автоматично передає їм управління земельними ділянками, навіть за межами тих населених пунктів, які є. Сільради сьогодні не можуть видати земельні ділянки у власність на своїй території, тому що у них немає генпланів. А на цей документ теж необхідні кошти.
Кор: На сходах села можна почути запитання стосовно подальшої долі загальноосвітніх навчальних закладів, що буде з дошкільними навчальними закладами в процесі реформування і створення об`єднаних територіальних громад?
Вікторія Москаленко: Так, ми ці питання підіймали. Якраз я була нещодавно у Воскресенській сільській раді Вітовського району. Ви дійсно праві, люди збентежені, що будуть закриватися загальноосвітні навчальні заклади і дошкільні. Але я їх запевнила, і це не лише моя думка. Скорочення, або закриття будь-яких закладів в рамках створення об`єднаних громад не передбачається. Це процеси паралельні, і тому люди де інколи не розуміють. Ми з вами сьогодні знаємо про реформування галузі освіти. Багато хто її критикує. Щоправда вона у нас лише починається. І я переконана, у нас в регіоні ці зміни відбуватимуться конструктивно. Дорослі мають зрозуміти дітям необхідно дати якісну освіту. Не варто прив`язуватися виключно до будівлі, до столів. Зрозумійте,якщо діти хочуть навчатися в іншій школі – держава має забезпечити шкільний автобус і якісне дорожнє покриття.
Це головне – без виконання цих умов реформа неможлива. Зараз реформа загальноосвітніх навчальних закладів відбувається там, де зареєстровано менше 25 вихованців. Є така пропозиція- якщо місцевий бюджет може на себе взяти фінансування цієї школи, законом це не забороняється. Зараз я веду мову не про фонд заробітної платні, а про технічне обслуговування школи. Оптимізація говоре про скорочення витрат на утримання об`єкту, водночас дати якісну освіту дітям. І хочу звернутися до жителів області з проханням не перешкоджати реформуванню. Якщо держава готова виконати всі умови, заради нормальної освіти підростаючого покоління, варто з цим погодитись.

Іще раз хочу наголосити, реформування освіти – повноваження міністерства освіти. Не поєднуйте цей процес з децентралізацією. Єдине, що відбудеться в рамках створення громад – передача управління закладами освіти на місцеві органи самоврядування. 

Нет комментариев. Ваш будет первым!